tirsdag 7. mai 2013


Husjakt og hekk kamp !



Ja husjaken vår fortsetter. Torkil Tåke har fått avslag på grått papir av meg- for denne gang i det minste. Vi flyr på visninger, ser oss om i andres hjem og løper derfra med prospekter under armen. Hjem for å tenke og pløye igjennom taksten og resten av elendigheten. Hus som ser bra ut på nettet er ofte en skuffelse, men nå har vi funnet ut at det også er motsatt. Vi blir faktisk gledelig overrasket også, eller så har vi faktisk sett oss helt blinde på hus.
 Du synes kanskje vi er litt rare som skal flytte etter at vi bare har bodd her i 2 år, men ja vi er nok litt rare:) Vi bor ganske tett her og det er ikke alltid så greit når man har 2 hunder,men ett er sikkert det er ikke mye lyd i dem-heldigvis. Nok om den siden av saken.
Innimellom husjakten har jeg gitt meg i kast med hekken. Jeg vet hvor viktig det er å stelle den godt nå på våren. Vi har en pen tuja hekk, men vi har også 30 meter med en forferdelig hekk som ( i følge naboen) ikke har vært tynnet eller trimmet på 20 år ! Dette uvesenet skulle jeg gi meg i kast med i dag. Å kjære vakre vene for en elendighet og for en kamp det ble. Det var meg og sagen mot hekken. Ja den ville ikke gi seg vet du. Den hadde stått urørt i 20 år den ! Jeg vant kampen, men du som mye svette og blod det ble! Jeg ser ut som hele meg har lagt inni der og bakset! Og det har jeg forsåvidt gjort også. Naboen ble ihvertfall fornøyd. Han var vel mest fornøyd med at jeg hadde gjort det og han slapp!
Så lykke til med å trimme hekken folkens!


Se så flotte tulipanene har blitt !

Scilla'n er nå i full blomst !


1 kommentar:

  1. nice flowers you got in your backyard:) I really hope you find the house that you'r looking for:) Good Luck with you'r house hunt:):)

    SvarSlett