tirsdag 26. mars 2013

Oljebehandle terrassen, ett godt råd på veien

Solen skinner og vi har noen deilig varme dager, selvom snøen ennå ligger i hagen. Jeg får så lyst til å begynne med vårpussen av terrassen og jeg kan jo bruke tiden til å planlegge. Ett er sikkert og det er at terrassen må oljes godt i år. Terrassen må jeg jo også vaske godt med terrasserens før den oljes. Jeg bruker teleskopstang og rulle når jeg tar på oljen,men ett godt gammeldags kosteskaft kan brukes istedenfor teleskopstang. Det som er vrient er jo den overskytende oljen som må tas bort etter ca 15 min. tid. Gjør man ikke det så vil det bli blemmer og den den vil flasse-altså bli lite pen. Man må derfor fjerne det som ikke trekker inn og man kan bruke pensel, akk for hva det gjør med ryggen. Jeg tok en tur til Byggmakker for å kjøpe oljen og da fikk jeg ett meget godt råd. Jordan har ett rullesett beregnet for bruk på terrassegulv. Rullen settes på teleskopstangen og låsemekanismen står åpen når du påfører olje/beis, men deretter kan den låses slik at du enkelt kan fjerne den overskytende oljen etter en stund. Kjempe smart, da slipper du å gå over med pensel og du sparer ryggen. Rullesettet kan jo brukes om igjen og det finnes løse ruller å få kjøpt.
Lykke til med å olje terrassen !







1 kommentar: