onsdag 20. mars 2013

Kong Vinter biter seg fast

Vinteren har vært lang og kald. Det ligger forsatt mye snø og is ute og det er ikke mange tegn  på at våren er i vente. Men vi kan begynne å planlegge litt. Jeg har funnet frem den Store Hageboken min og her er det masse flotte blomster og mye god informasjon om hagens vekster. Det er lett å la seg rive med når vi går på hagesentrene og ser alt de har der, og det er derfor viktig at vi vet hvilke blomster og vekster som vil trives best i den hagen vi har.  Vi har jo også forskjellig ønsker om hvordan vi vil bruke hagen vår og hvor mye tid vi vil bruke på den. Bibliotekene har et rikholdig utvalg i bøker om hagen, dens utforming, blomster og vekster. Jeg anbefaler ett besøk der for det er jo ikke alle bøker om hagen vi trenger å eie for å få ideer og inspirasjon.
Så mens jeg venter på våren får jeg hygge meg med hageboken, og jeg har kjøpt en vakker gul påske rose til å lyse opp litt inne. Løkene fra forrige uke har nå sprunger ut og dufter deilig.

x

2 kommentarer:

  1. I love the picture:) and I think it's nice that you have the translation section on your blog, so that people can read your blog in any language:) It's nice to get inspiration from gardening books, and your blog is very inspiring:)

    SvarSlett
  2. Thank you so very much:) I hope I can give inspiration to all my followers in many different countrys and that they can coment my blogg.

    SvarSlett