onsdag 26. juni 2013

Det  regner i bøtter og spann !

Du kan tro vi har fått ett deilig sommervær idag. Det regner i bøtter og spann. Plenen holder på å drukne og mine stakkars pioner står med bøyd hode. Jeg tok alle blomstene som sto i potter uten drenering ut av pottene i går, for ellers ville de vel ha druknet på roten idag.Mine små søte cherry-tomater står fremdeles ute, men jeg tror jeg skal foreta en liten redningsaksjon før kvelds uvær setter inn. De fikk en god dose naturlig hønsegjødsel, så nå plukker jeg tomat hver dag. NB ! Jeg snakker tomat i entall. Ja, skal ikke klage på det. En tomat er bedre enn ingen tomat(er). 
Det var ikke mulig å redde hverken meg eller hundene fra å bli søkk våte idag. Selv med slagstøvler og lang regnfrakk- på meg altså- så kom vi inn dryppende våte alle tre. Jeg hoppet rett i en varm dusj, og Stella og Cita hoppet rett oppi sofaen og tørket seg. Æsj og uff! Enda godt jeg hadde lagt tepper der på forhånd, for dette har de prøvd før:)
Vi skal bygge ny garasje i år, så nå har jeg begynt å se igjennom hva vi har av rariteter der. Jeg fant ett sort smijerns bord,speil og en tilhørende vaklende krakk. Bordet kan bli fint i den ytterste gangen vår, bare jeg får fikset litt på det. Vi har en litt spesiell, stormønstret tapet i turkis og sølv( ja tenk det!)på den ene ende veggen og der skal jeg sette bordet. 
Bare vent så skal du få se det imorgen.
Imens ha en fin kveld og jeg håper det ikke regner så mye der du er, for vi får snart svømmehud mellom tærne her i huset:)




Stella, tørr , trett og meget fornøyd :)




Cita er også tørr og trøtt, og hun har rett og slett  parkert på silkeputen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar